Július - 17-18.

A szeretet átáramlik rajtad, és te megfeledkezel magadról.


Ez a tény különbözteti meg a szeretetet a ragaszkodástól. Hogyan teremthető meg a szeretet? Először akkor születik meg bennünk a vágy, amikor hallunk róla, majd akkor, amikor meglátjuk a tökéletes Mestert. A Mesterek Isten mámorító, elragadtatott szeretetének túlcsorduló kelyhei. Puszta látásuktól felébred bennünk a szeretet.
(TKS2, 56. o.)

A világi gazdagság, vagyon hamis büszkesége, a szellemi tudás vagy intellektuális képesség táplálta magasabbrendűségi érzés, a földi dolgok és a rang hiúsága téves irányba térítheti a szellemi keresőt, holott e dolgok idővel szertefoszlanak.
Másrészről a tiszteletteljes, alázattal teli szív az Ő kegyelméhez illő székhely, túlcsorduló kehely, amely bőségét másoknak ontja. Az alázatos szívnek semmilyen áldozat nem túl nagy, hogy szellemi fejlődésében előrehaladjon.
(TKS2, 56. o.)

A meditáció jelentősége az, hogy egy dologra összpontosítunk vagy meditálunk azon, olyannyira, hogy közben minden másról elfeledkezünk.
(TKS2, 82. o.)

A Shabd kimondhatatlan áldást hoz. A Shabd az ,,erőműve" minden energiának vagy erőnek a pranáktól az elektromosságig és a mágnesességig. Az élet minden formája a Shabd megnyilvánulása.
(TKS2, 92. o.)

Meg kell tanulnunk a leckét, hogy bűnös cselekedeteinkkel ne romboljuk környezetünk tisztaságát - különösen arra a helyre ügyeljünk, ahol meditálunk.
(TKS2, 117. o.)